Музична освіта і виховання в закладах початкової мистецької освіти: дидактичний аспект
Анотація
У статті висвітлюються особливості викладання музики в закладах початкової мистецької освіти (дитячих музичних школах). Схарактеризовано види музично-дидактичної діяльності у дитячих музичних школах, зокрема прослуховування музичного твору, його виконання, музична творчість, рефлексія.
Наголошено на необхідності створення сприятливого психологічного клімату в класі. Представлено алгоритм підготовки вчителя до уроку в дитячій музичній школі, що передбачає: загальний аналіз уроку згідно з навчальним планом; визначення місця заняття в системі уроків; окреслення компетенцій і компетентностей, якими мають оволодіти учні в процесі засвоєння теми; підбір необхідних для уроку матеріалів; ідентифікація дидактичних стратегій, що відповідають навчальній дисципліні; вибір, логічне структурування та виокремлення змісту навчання; визначення форм оцінювання.
Схарактеризовано методи для чуттєво-афективного сприйняття музики, її пояснення та музичного аналізу, а саме: емоційної дії; моделювання; стимулювання музичної уяви; художньої реінтерпретації музики; поетичної характеристики; уподібнення і контрасту; музичного узагальнення.