Міжнародний досвід навчання фінансової грамотності дітей та молоді
Анотація
Стаття присвячена міжнародному досвіду навчання фінансової грамотності дітей та молоді. У ній окреслено сучасну ситуацію в суспільстві щодо означеного питання та потребу у фінансовій освіті в закладах освіти. Проаналізовано стан дослідження проблеми в теорії та практиці початкової освіти. Здійснено аналіз міжнародного досвіду щодо навчання фінансової грамотності та організації освітнього процесу, спрямованого на розвиток фінансових навичок учнів початкової школи. Підкреслено, що фінансова грамотність і фінансова освіта не є новими категоріями для світового досвіду навчання молоді. Кількість країн, що впроваджують програми фінансової грамотності, зростає щороку, зокрема у Європі діє понад 180 таких програм. Дослідження свідчить, що надзвичайно важливо включати фінансову грамотність в освітній процес у закладах загальної середньої освіти, зокрема у початковій школі. Підкреслено, що важливу роль у процесі навчання учнів початкової школи фінансової грамотності відіграють відповідні програми, розроблені Міністерствами фінансів, Національними банками, громадськими організаціями, благодійними фондами тощо, що існують у різних країнах світу (США, Велика Британія, Нідерланди, Туреччина та інші). Автором зроблено висновок, що в Україні існує потреба в оволодінні молоддю компетентностями в різних видах фінансової діяльності, обумовлена особливостями розвитку українського суспільства. Доведено, що за цих умов до ключових компетентностей, котрі має формувати в учнів школа, включено й фінансову грамотність.