РОЗВИТОК ІДЕЙ ПСИХОАНАЛІТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ В НАУКОВО-ПРАКТИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ АННИ ФРЕЙД

  • Євген Нелін практикуючий психоаналітик, м. Київ
Ключові слова: психоаналітична педагогіка, освіта, психоаналіз, виховання, Анна Фрейд

Анотація

У статті окреслено життєвий та професійний шлях британського психолога і психоаналітика Анни Фрейд. Побіжно розглянуто деякі її праці й погляди щодо взаємодії психоаналізу і педагогіки. Розкрито особливості роботи приватної школи «Хітцинг» у Відні та Хампстедського дитячого будинку в Лондоні, до створення яких  А. Фрейд доклала чималих зусиль. Представлено докази того, що вчена підтримувала концепцію  вільного виховання М. Монтессорі, критикуючи при цьому директивну педагогіку і класичну систему освіти. Доведено, що завдяки впровадженню ідей психоаналізу в систему освіти почали звертати увагу на внутрішній світ учителя та учня, сферу несвідомого, а також на питання внутрішніх конфліктів особистості.

Опубліковано
2020-02-13