Професійна підготовка майбутніх педагогічних працівників у сфері дошкільної освіти до роботи з дітьми у різновіковій групі

  • Оксана Марчук Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука
  • Лілія Мельничук Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука
  • Маргарита Шкабаріна Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука
Ключові слова: моделювання, фахова підготовка, дошкільна освіта, різновікові групи, процес виховання.

Анотація

У статті розроблено модель підготовки майбутніх   педагогічних працівників у сфері дошкільної освіти до роботи з дітьми у різновіковій групі. Обґрунтовано важливість підготовки майбутніх вихователів до роботи з дошкільниками в умовах різновікової групи. Проаналізовано праці сучасних науковців з досліджуваної проблеми. Пояснено, що поняття «моделювання» є широким і не­достатньо конкретизованим. Встановлено, що принципи моделювання і планування спе­цифічно відображають, з одного боку, принципи управління, а з іншого – особливості планування як попередньої стадії та функції процесу управління. Розроблена авторська модель професійної підготовки майбутніх вихователів до роботи у різновікових групах базується на ідеях особистісно-діяльнісного, ресурсного та інтеграційного підходів до педагогічної діяльності студентів. Акцентовано увагу на необхідності побудови освітнього процесу на основі інтеграції навчальних дисциплін із дисциплінами методич­но-практичної підготовки, необхідних для подальшої організаційної та творчої педагогічної діяльності майбутніх вихователів. Виокремлено три етапи підготовки майбутніх   педагогічних працівників у сфері дошкільної освіти. Представлено шляхи вдосконалення фахової підготовки майбутніх вихователів до роботи із дошкільниками в групах, де навчаються діти різного віку.

Опубліковано
2021-05-18