Психолого-дидактичні особливості уроку в сучасній початковій школі в контексті педагогічних ідей Василя Сухомлинського

  • Володимир Омельчук Дубенський педагогічний фаховий коледж Рівненського державного гуманітарного університету
Ключові слова: урок, освіта, навчання, розвиток, компетентність, екскурсія.

Анотація

У статті розглядається проблема організаційних форм навчання, серед яких ключова роль відведена уроку, який і сьогодні, в умовах Нової української школи, забезпечує вирішення важливих освітніх завдань. Схарактеризовано зміни в типології та структурі сучасних уроків, застосування новітніх засобів і технологій навчання. Особливу увагу закцентовано на важливості використання педагогічних ідей та поглядів Василя Сухомлинського в сучасній школі. З’ясовано, що урок як дидактична категорія загалом та методика його проведення зокрема посідає одне з ключових місць у педагогічній системі видатного педагога, який особливу увагу приділяв удосконаленню освітнього процесу в початкових класах шляхом внесення корективів та психолого-дидактичних порад до проведення уроків; визначив структуру уроків, їхні дидактичні принципи, а також методи та завдання. Важливу роль відведено психологічній культурі вчителя, оцінюванню знань учнів, а також подорожам, спостереженням і особливо – досвіду проведення уроків у Школі під блакитним небом та в Школі радості. Зроблено висновок, що найкращий урок – той, який пробуджує не тільки розум дитини, а й торкається її серця.

Опубліковано
2021-07-08