Розроблення критеріального апарату оцінювання психологічної компетентності майбутніх викладачів української мови та літератури
Анотація
Стаття є частиною дослідження, присвяченого актуальній проблемі формування психологічної компетентності майбутніх викладачів української мови та літератури. Обґрунтовано необхідність цілеспрямованого формування означеної компетентності у майбутніх учителів-філологів у процесі підготовки в закладах вищої освіти. Проаналізовано різні підходи науковців до поняття «психологічна компетентність фахівців», а також запропоновано авторський підхід до сутності психологічної компетентності майбутніх викладачів української мови та літератури. Узагальнено наукові підходи до проблеми оцінювання сформованості різних аспектів компетентності майбутніх фахівців-філологів. Ґрунтуючись на результатах власних попередніх досліджень стосовно визначення змісту і структури психологічної компетентності, сформульовано пропозиції щодо розроблення критеріального апарату оцінювання її сформованості. Відповідно до структурних компонентів психологічної компетентності майбутніх викладачів української мови та літератури запропоновано використовувати такі критерії, як мотиваційно-особистісний, когнітивний, практичний та аутопсихологічний. Докладно схарактеризовано показники досліджуваної компетентності, наявність яких свідчить про сформованість її компонентів у майбутніх учителів. Зважаючи на розроблені критерії та показники виокремлено й обґрунтовано високий, середній та низький рівні психологічної компетентності майбутніх викладачів української мови та літератури.