Гейміфікація як інноваційний підхід в освітньому процесі

  • Лариса Констанкевич Луцький педагогічний коледж
  • Мар’яна Радкевич Луцький педагогічний коледж
  • Тарас Лехіцький Луцький педагогічний коледж
Ключові слова: гейміфікація, ігрові технології, ігрові методи, мотивація, освітній процес, дидактична гра.

Анотація

У статті розглянуто поняття гейміфікації, зокрема в освітньому процесі. З’ясовано, що на сучасному етапі однією з дієвих методик організації освітнього процесу є ігрова діяльність. У результаті дослідження з’ясовано, що під гейміфікацією в освіті розуміють упровадження ігор, ігрових технік та ігрових практик з освітньою метою.

Окреслено основні складові ігрової діяльності, розглянуто структурні елементи гейміфікації, схарактеризовано ігрові механізми на різних етапах освітньої діяльності. Виявлено, що будь-яка гра передбачає такі елементи: ролі, уявні ситуації, ігрові дії та правила гри. З’ясовано, що захоплення уваги учасників, створення певних умов для досягнення поставлених цілей, моделювання ігрової діяльності – основний момент гейміфікації.

У статті гра визначається як унікальний метод навчання, оскільки вона організовує дітей, впливає на їхній загальний розвиток, виховує особистість. Крім того, вона сприяє формуванню вмінь та навичок орієнтуватися у будь-якій життєвій ситуації. Саме ігрові технології є тією формою навчання, що сприяє практичному використанню знань, отриманих на уроці і в позаурочний час. Використання гейміфікації на уроках є актуальним, оскільки засоби, прийоми та методи, що використовуються під час проведення ігор, сприяють ефективності засвоєння знань, вносять в освітню діяльність елемент цікавості, підвищують рівень успішності дітей, сприяють виробленню вміння співпрацювати в команді.

Опубліковано
2023-01-12

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають