Формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів початкових класів у педагогічному фаховому коледжі
Анотація
У дослідженні висвітлено теоретичні засади підготовки майбутнього вчителя початкових класів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти. Наголошується, що сьогодні відчувається гостра потреба освітніх закладів в асистентах учителів та педагогах, які на високому рівні володіють методами і засобами роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, а отже, підготовка фахівця з початкової освіти є складною, багатоаспектною і багатофункціональною діяльністю.
Значна увага автором приділяється умовам успішної реалізації ідей інклюзивного навчання у спеціально-професійній підготовці здобувачів фахової передвищої освіти у педагогічному коледжі: запровадження навчальної дисципліни «Основи інклюзивної педагогіки», відокремлення частини годин виховної практики на інклюзивну, зокрема проведення виховних годин в інклюзивних класах, спеціалізованій школі та виховних заходів в інклюзивно-ресурсному центрі. Детально проаналізовано мету, завдання, структуру нового навчального предмета, обсяг годин, що передбачений на його вивчення. У процесі викладання навчальної дисципліни запропоновано використовувати проблемні лекції, групову роботу, методи і прийоми розвитку критичного мислення, ігрові технології тощо.