Розвиток емоційного інтелекту здобувачів медичної та фармацевтичної освіти: зміст, структура, рівні розвитку
Анотація
У статті здійснено теоретичний аналіз дослідження проблеми розвитку емоційного інтелекту здобувачів медичної та фармацевтичної освіти. Уточнено зміст емоційного інтелекту як психологічного феномену, що виявляється в здатності розпізнавати, розуміти, аналізувати свої емоції, вміло керувати ними; сприймати, осмислювати та адекватно реагувати на емоційні процеси і стани інших людей. З огляду емоційної компетентності обґрунтовано структурні компоненти емоційного інтелекту: мотиваційно-особистісний, когнітивно-діяльнісний, рефлексивний; відповідно до критеріїв ефективності розвитку означеної характеристики визначено рівні розвитку емоційного інтелекту: високий, середній, низький.
Закцентовано увагу на особливостях юнацького віку здобувачів медичної та фармацевтичної освіти, що виявляються в процесі розвитку емоційного інтелекту. Актуалізовано значимість виховного та психолого-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу в успішній реалізації означеної проблеми. Наголошено на важливості формування і розвитку мотивації, цінностей і пріоритетів, емпатії, людяності, рефлексії як ключових характеристик емоційного інтелекту особистості та майбутнього фахівця галузі охорони здоров’я.