Розвиток культурної компетентності здобувачів профільної середньої освіти засобами цифровізації
Анотація
У статті розглянуто особливості розвитку культурної компетентності здобувачів профільної середньої освіти засобами цифровізації. Визначено культурну компетентність здобувачів профільної середньої освіти, а саме: здатність особистості до осягнення й популяризації культурних здобутків України та опанування світових; прояв поваги до розбіжностей у способах світобачення, традиціях, нормах поведінки представників корінних народів і національних меншин, інших держав і народів; прагнення до формування власних мистецьких смаків і транслювання ідей та почуттів через творчу художню діяльність.
Встановлено, що розвиток культурної компетентності випускників закладів профільної середньої освіти засобами цифровізації передбачає шанування культурних надбань України та їхнє поширення через англомовні засоби вербалізації; поважне ставлення до культурної спадщини інших країн та наявності розбіжностей у ціннісно-нормативних системах народів; практичне оперування лінгвістичними і культурними знаннями під час комунікування з представниками своєї і чужої культур; коректне тлумачення намірів співрозмовника і прогнозування його реакції на почуте; використання цифрових ресурсів задля активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти, оптимізації пошуку навчальних завдань і створення власного контенту.
Виокремлено систему вправ для розвитку культурної компетентності, спрямованих на вдосконалення навичок застосування культурно маркованих одиниць і розвиток умінь діалогічного спілкування – рецептивно-репродуктивні некомунікативні, рецептивно-репродуктивні умовно-комунікативні, продуктивні комунікативні.