Штучний інтелект як інструмент формування й розвитку м’яких навичок здобувачів освіти у процесі формувального оцінювання

  • Олена Марченко Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: штучний інтелект, формувальне оцінювання, м’які навички, Нова українська школа, освітні компетенції.

Анотація

У статті проаналізовано проміжні підсумки за результатами досліджень щодо формування й розвитку м’яких навичок здобувачів освіти в новій українській школі, визначено перспективні шляхи й актуальний інструментарій їхнього подальшого розвитку в процесі формувального оцінювання, зокрема й за допомогою сервісів штучного інтелекту. Висвітлено проблему необхідності розширення застосування інструментарію формувального оцінювання за рахунок найновіших інформаційно-комунікаційних технологій із метою результативного формування м’яких навичок здобувачів освіти.

Обґрунтовано нові вітчизняні й зарубіжні напрацювання щодо необхідності врахування фактора впливу штучного інтелекту на навчальний процес у сучасній школі, а також вивчення дидактичних аспектів його використання у процесі реалізації ідей і методів формувального оцінювання.

Наведено приклади методичних прийомів використання чат-бота ChatGPT для практичного визначення рівнів навчальних досягнень та стану розвитку м’яких навичок здобувачів освіти в процесі реалізації діагностичної функції формувального оцінювання. Наголошується на необхідності систематичного й системного наукового дослідження та практичного становлення інноваційних методів використання актуальних інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема й ChatGPT, із метою забезпечення неперервного розвитку м’яких навичок здобувачів освіти як однієї з основ успішної життєдіяльності в сучасному суспільстві.

Опубліковано
2025-04-14