Ігрове навчання української літератури в системі шкільної професійної орієнтації
Анотація
У статті обґрунтовано інноваційність ігрового навчання української літератури в системі сучасної освітньої гейміфікації та профілізації старшої школи. Визначення профорієнтаційного змісту предмета, організація роботи з епізодами прочитаних програмових художніх творів, цікавими з проблем професій, професійної діяльності, рольова імітація певних сторін професійної діяльності, виконання «професійних» завдань у розроблених іграх-тренінгах «У світі філологічних професій», «Професія – журналіст», «Майстер інтерпретацій» та ін. формує предметний зміст спеціальностей, пов’язаних із роботою з текстом, майстерністю володіння словом; сприяє свідомому вибору майбутнього профілю навчання, фаху; розумінню власного покликання, розвитку талантів, здібностей.
«Ігровий» спосіб організації навчального матеріалу передбачає знайомство й відпрацювання «літературних» навичок креативності, генерування оригінальних ідей, застосування практичного інструментарію художнього письма у затребуваних, високооплачуваних IT-спеціалізаціях: геймдизайнер, координатор онлайн-платформи, рерайтер, блогер та ін. Потенціал української літератури у системному та комплексному процесі, яким має стати профорієнтація в новій українській школі, – в актуалізації м’яких універсальних міжпрофесійних навичок: розвитку критичного мислення, аналітичних здібностей, комунікативності, здатності до роботи в команді, розв’язанні проблемних ситуацій, застосуванні теоретичних знань на практиці, до майбутнього професійного самовизначення.