Технологія вебквесту в навчанні правознавства у закладах загальної середньої освіти

  • Оксана Муляр Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: вебквест, правознавство, освітні технології, платформа, інтерактивне навчання, інтернет-ресурси, проєкт, інформаційні ресурси.

Анотація

У статті розглянуто особливості використання технології вебквесту в освітньому процесі як форми інтерактивного навчання. Наведено практичні поради для вчителів, які бажають упроваджувати вебквести на уроках правознавства, зокрема, для стимулювання самостійного наукового пошуку серед учнів. Розглядаються методичні підходи до застосування вебквестів як інструменту формування дослідницьких навичок учнів у контексті навчання правознавства.

У роботі висвітлено теоретичні основи вебквесту, його структуру, методичні прийоми та практичні аспекти застосування у навчальній діяльності. Автор обґрунтовує переваги вебквестів у розвитку критичного мислення, творчих здібностей, взаємодії та співпраці учнів. Наведено класифікацію вебквестів за різними критеріями та описано етапи їхнього  створення. За допомогою цього методу учні активно залучаються до пошуку та аналізу інформації в інтернеті, що сприяє глибокому засвоєнню знань і формуванню стійких навчальних мотивацій. Доведено, що вебквест перетворює учня з пасивного споживача знань на активного учасника освітнього процесу, підвищуючи відповідальність за результати своєї роботи.

На основі проведеного дослідження автор робить висновок про перспективність використання вебквестів у навчанні правознавства та пропонує напрями для подальших наукових досліджень у цій галузі. Стаття містить конкретний приклад вебквесту з правознавства, що дозволяє вчителям адаптувати цей досвід до власної педагогічної практики. Запропонована наукова праця буде корисною для вчителів, які бажають удосконалити свою педагогічну діяльність та впроваджувати інноваційні методи навчання в освітньому процесі Нової української школи.

Опубліковано
2025-04-15