Структура сучасного компетентнісного уроку «я досліджую світ» інформатичної освітньої галузі

  • Наталія Остапчук Рівненський державний гуманітарний університет
  • Лілія Мельничук Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука
Ключові слова: інтегрований курс «Я досліджую світ», інформатична освітня галузь, навчання інформатики, структура уроку інформатики.

Анотація

У статті проаналізовано основні чинні нормативні документи України в галузі початкової освіти, що стосуються навчання предмета «Я досліджую світ», у контексті реалізації інформатичної освітньої галузі в межах означеного інтегрованого курсу. Опрацьовано дослідження сучасних науковців, досвідчених педагогів та фахівців сфери модернізації освіти з упровадження компетентнісного та діяльнісного підходів до навчання. Розглянуто моделі організації процесу навчання учнів інтегрованого курсу «Я досліджую світ» за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О. Я. Савченко, та особливості організації освітнього процесу на уроках інформатики в початковій школі. На основі здійсненого аналізу та власного педагогічного досвіду виокремлено структурні компоненти уроку інформатики у початкових класах, упроваджено у нього здоров’язбережувальні технології. Розроблено та подано графічно, у вигляді карти знань, модель загальної структури сучасного уроку «Я досліджую світ» інформатичної освітньої галузі. Описано змістове наповнення основних етапів уроку, вимоги до проведення організаційних та здоров’язбережувальних фрагментів. Розраховано орієнтовний час, необхідний для реалізації кожного компонента уроку інформатики.

Опубліковано
2021-07-07