Підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів повної загальної середньої освіти в сучасних умовах: організаційний аспект

  • Микола Соловей Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: підвищення кваліфікації, річний цикл, самоаналіз, планування, оплата послуг, визнання.

Анотація

У статті на основі дослідження сучасних нормативно-правових документів, теорії і практики підвищення кваліфікації педагогічних працівників визначено та описано особливості організації цього процесу в умовах вільного вибору  і становлення альтернативних суб’єктів післядипломної освіти. Нами виокремлено інноваційні елементи, що мають суттєве значення  в управлінні підвищенням кваліфікації педагогічних працівників закладів повної загальної середньої освіти, виділено завдання  та покрокові дії вчителя і керівника в річному управлінському циклі.  Суть процесу проявляється у рефлексії педагогом особистого рівня професійного розвитку, виборі суб’єкта, освітньої програми,  форми і виду підвищення кваліфікації. В адмініструванні виокремлюємо процедури планування, проведення педагогічної ради,  складання й затвердження плану,  розробки інструментарію (наказів, положень, договорів, тощо) і визнання результатів підвищення  кваліфікації.  Визнання розглядаємо як колективну дію, спрямовану на встановлення відповідності документів про підвищення кваліфікації нормативним вимогам прийняття відповідного протоколу у формі рішення педагогічної ради.  У загальному контексті пропонуємо ідею про внутрішнє положення щодо визнання  результатів підвищення кваліфікації, головним у якій є принцип законності. У нашому дослідженні ми вперше виділяємо загальні аспекти визнання, конкретне їх виявлення за основними формами підвищення кваліфікації.

Опубліковано
2021-12-01