Особливості виховання толерантності в учнів молодшого шкільного віку в інклюзивному середовищі
Анотація
Стаття присвячена проблемі виховання толерантності в учнів початкових класів та огляду різноманітних педагогічних підходів до визначення особливостей виховання, що сприяють становленню гуманних взаємин між учнями молодшого шкільного віку та їхніми однолітками з особливими освітніми потребами.
Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел, що висвітлюють певні аспекти виховання толерантності в учнів початкових класів. Окреслено складову виховання толерантності в учнів початкової школи в інклюзивному класі, тобто виховну роботу з ними та їхніми батьками щодо зміни споживацького ставлення до життя та оточуючих, зокрема до дітей-однолітків з особливими освітніми потребами.
Результати дослідження засвідчили, що для успішної інтеграції дітей з особливими потребами дуже важливим є ставлення до них як педагогів, так і учнів та їхніх батьків. Виховання толерантності до дітей з особливими освітніми потребами вимагає системної роботи з педагогами, учнями та батьками як нормотипових дітей, так і дітей з обмеженими можливостями здоров’я.