Емоційний інтелект як засіб підвищення когнітивних та креативних можливостей молодших школярів

  • Вячеслав Демченко Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: емоції, емоційний інтелект, когнітивність, креативність, здібності.

Анотація

У статті зроблено спробу  проаналізувати можливість впливу емоційного інтелекту на розвиток когнітивних та креативних можливостей сучасних  школярів початкової школи, адже ця проблема є неабияк актуальною в процесі реалізації Концепції Нової української школи з притаманною їй гуманізацією системи освіти. Наведено деякі гіпотези і припущення стосовно того, що розвинена емоційна сфера дитини сприятливо впливає на розвиток її природного потенціалу. Продемонстровано прямий зв’язок між віком дитини та ефективністю розвитку її емоційної сфери. Доведено, що емоційний інтелект необхідно розвивати з раннього дитинства, адже люди з високим рівнем емоційного інтелекту не лише добре розуміють власні емоції та почуття й ефективно керують своєю емоційною сферою, а й завдяки цьому їхня поведінка в суспільстві більш адаптивна, вони легше досягають своїх цілей у взаємодії з оточуючими. Виокремлено чотири складові емоційного інтелекту, а саме: сприйняття емоцій; використання емоцій для стимуляції мислення; розуміння емоцій; управління емоціями. Наведено приклади ігор, що спрямовані на розуміння молодшими школярами своїх почуттів, мотивів та реакцій.

Опубліковано
2022-01-06