Реалізація інтегративного підходу в процесі навчання студентів першого курсу машинобудівних спеціальностей
Анотація
У статті запропоновано інтегративний підхід до викладання дисциплін «Вступ до фаху» і «Нарисна геометрія та інженерна графіка» з метою удосконалення навчального процесу та прискорення осмислення й пізнання студентами-бакалаврами першого курсу машинобудівних спеціальностей основного змісту фаху спеціальності «Прикладна механіка».
Наголошено, що прискорення опанування здобувачами освіти основного змісту спеціальності «Прикладна механіка» відбувається шляхом створення нового алгоритму викладання дисципліни «Вступ до фаху», в основу якого покладено докладний розгляд теми «Технологічний процес» безпосередньо на початку першого курсу, і побудовою на цій основі всього змісту викладення навчального матеріалу впродовж семестру. Зазначене вище забезпечується зміною алгоритму викладання дисциплін «Нарисна геометрія та інженерна графіка», зокрема у подачі навчального матеріалу, необхідного для засвоєння теми «Технологічний процес механічної обробки» на початку першого семестру першого курсу, та застосуванням оригінальної методики.
Доведено, що закріплення теоретичного матеріалу найкраще здійснювати завдяки лабораторним та практичним роботам із подальшою демонстрацією повного технологічного процесу обробки. Акцентовано увагу на тому, що використання інтегративного підходу щодо викладання означених дисциплін на початковому етапі навчання у закладі вищої освіти дає можливість студентам-першокурсникам швидше опановувати зміст майбутнього фаху, а також зрозуміти необхідність знання матеріалу всіх дисциплін навчального плану бакалаврської підготовки.
Означений вище інтегративний підхід до викладання окреслених нами дисциплін надає студентам машинобудівних спеціальностей достатньо знань та вмінь вже по закінченню першого семестру бакалаврату, щоб надалі розвивати набуті інженерно-технічні навички, беручи участь у тематичних фахових гуртках, студентських наукових товариствах, олімпіадах тощо.