Метод «360 градусів» у менеджменті загальної середньої освіти у контексті професійних стандартів України
Анотація
У статті на основі аналізу праць зарубіжних та вітчизняних дослідників описано історію застосування методу «360 градусів» у стратегічному управлінні людськими ресурсами та його сутнісні характеристики. Висвітлено зарубіжний досвід оцінювання професійної компетентності фахівців різних галузей, переваги та недоліки представленого методу у менеджменті організацій. Розкрито досвід практичного запровадження методу в діяльності компанії «Ф’ючерпіпл», директором якої є один із співавторів. Описано програми цієї консалтингової організації, що базуються на методології «Метод 360 градусів». Обґрунтовано актуальність дослідження доцільності застосування методу «360 градусів» у системі моніторингу управлінських процесів у контексті розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах загальної середньої освіти та запровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу загальної середньої освіти. Визначено авторську позицію щодо запровадження самооцінювання професійної компетентності керівника (директора) закладу загальної середньої освіти й оцінювання менеджером загальної середньої освіти рівня професійних компетентностей педагогічних працівників у контексті національних професійних стандартів у започаткованому спільному проєкті в освітньому консалтингу післядипломної освіти.