Змістовно-функціональні аспекти аналізу поліфонічних творів у фортепіанному класі мистецького закладу вищої освіти

  • Вікторія Буцяк Рівненський державний гуманітарний університет
  • Наталія Турко Рівненський державний гуманітарний університет
Ключові слова: фортепіанна підготовка, поліфонія, аналіз, сприйняття, виконання.

Анотація

Стаття присвячена фортепіанній підготовці майбутніх педагогів-музикантів нової генерації у вітчизняних закладах вищої мистецької освіти, що спрямована на формування в них відповідних компетентностей у розрізі освітньо-професійних програм, забезпечуючи синтез теоретичних знань, практичних умінь і навичок. Наголошується, що вагомим складником репертуару, який опановують студенти-музиканти, вивчаючи навчальні дисципліни «Основний музичний інструмент (фортепіано)», «Додатковий музичний інструмент (фортепіано)», «Історія музики», «Сольфеджіо», «Гармонія», «Аналіз музичних форм» та ін., є поліфонічна музика. Її художньо-педагогічний потенціал дозволяє формувати в молодих музикантів цілісну картину музичного мистецтва в історико-стильовому контексті, розвиває поліфонічний слух і художньо-аналітичне мислення, поглиблює та систематизує теоретичні знання, практичні вміння та навички, підвищує інтерес і мотивацію до обраного фаху.

Схарактеризовано змістовно-функціональні аспекти аналізу поліфонічних творів у фортепіанному класі закладів вищої мистецької освіти. Доведено, що такий аналіз передбачає не лише цілісне, а й диференційоване пізнання художньо-образного змісту, засобів музичної виразності, а його функціональна сторона забезпечує основне призначення цієї діяльності – виконавське опанування поліфонічного твору.

Опубліковано
2023-04-24

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають