Діагностичний інструментарій розвитку професійної рефлексії майбутніх керівників інструментальних колективів
Анотація
У статті аналізується діагностичний інструментарій розвитку професійної рефлексії майбутніх керівників інструментальних колективів. Висвітлено потребу застосування інноваційних підходів у системі мистецької освіти. На основі наукових праць розкрито сутність поняття «професійна рефлексія» у контексті управління колективним виконавством. Визначено критерії (ціннісно-мотиваційний, пізнавально-когнітивний, особистісно-комунікативний, діяльнісно-творчий) та рівні розвитку професійної рефлексії майбутніх керівників інструментальних колективів (низький, середній, достатній і високий).
Актуалізовано думку, що професійна рефлексія надзвичайно важлива для роботи з інструментальним колективом. На основі проведеного опитування та анкетування, бесід зі студентами подано результати діагностики розвитку професійної рефлексії майбутніх керівників інструментальних колективів серед студентів мистецьких закладів вищої освіти. Означений моніторинг засвідчив опосередковане розуміння студентами професійної рефлексії як інструменту саморозвитку, що актуалізує потребу ґрунтовного вивчення цього вміння в межах освітнього процесу.
Загалом у пропонованій статті аналізується проблема розвитку професійної рефлексії майбутніх керівників інструментальних колективів під час фахової підготовки.