Формування креативності менеджера освіти у процесі професійної підготовки

  • Неля Кінах Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Ірина Радецька
Ключові слова: менеджер освіти, креативний менеджмент, професійні якості, професійний розвиток, заклад освіти.

Анотація

ера освіти креативного типу. Схарактеризовано концепції практичної діяльності менеджера освіти, що впливають на формування його професійних якостей та визначають ефективність управління закладами освіти. Зокрема, згідно з цільовою концепцією діяльність менеджера освіти спрямована на досягнення певних цілей, а ефективність управління характеризує ступінь їхнього досягнення; системна концепція визначає залежність результатів роботи менеджера освіти від внутрішніх та зовнішніх чинників освітнього середовища, водночас ефективність управління характеризує ступінь його адаптації до змін; концепція ефективності управління на основі досягнення «балансу інтересів» спрямована на задоволення очікувань, сподівань і потреб (інтересів) усіх учасників освітнього процесу, а ефективність управління характеризує ступінь досягнення балансу їхніх інтересів; функціональна концепція впливає на вміння менеджера освіти співставляти результати та витрати системи управління; відповідно до композиційної концепції ефективність управління визначається ступенем впливу управлінської праці менеджера освіти на результати його діяльності.

Схарактеризовано еволюцію становлення менеджера освіти креативного типу та його професійні якості. Визначено напрями впровадження креативності менеджера освіти завдяки поєднанню його управлінських, виконавських і творчих здібностей.

Опубліковано
2023-07-06