Вплив кінезіологічних вправ на розвиток дитини дошкільного віку

  • Юлія Голубюк Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: психоемоційний стан, кінезіологія, кінезіологічні вправи, міжпівкульна взаємодія, «гімнастика мозку».

Анотація

У статті зроблено спробу проаналізувати й узагальнити науково-прикладні дослідження, моделі й підходи щодо впливу кінезіологічних вправ на розвиток дитини, розкрито сутність і специфіку таких вправ, їхнє призначення та вплив на організм дітей дошкільного віку. Представлено науково-теоретичний аналіз концепцій, присвячених проблемі впливу кінезіологічних вправ на розвиток дітей різного віку, зокрема й дошкільного, в педагогічній та фізичній реабілітації. Визначено, що кінезіологія є надзвичайно важливим інструментом для розвитку фізичних та соціальних навичок у дітей дошкільного віку.

Запропоновано приклади кінезіологічних вправ, які сприяють розвитку когнітивних навичок, соціальної взаємодії, моторики, координації рухів та м’язової сили у дітей дошкільного віку. Доведено, що кінезіологічні вправи також позитивно впливають на покращення фізичного стану дітей з особливими освітніми потребами, зокрема є ефективним засобом підвищення корекційної роботи з дітьми із порушеннями мовленнєвого розвитку. Висвітлено вагому роль педагогів і батьків у стимулюванні дошкільнят до регулярного виконання кінезіологічних вправ.

Опубліковано
2023-07-12