Нестандартні методи навчання у підготовці майбутніх учителів біології
Анотація
У статті окреслено питання підготовки майбутнього вчителя біології в закладі вищої освіти, зокрема схарактеризовано застосування нетрадиційних методів навчання у процесі викладання дисципліни «Теорія еволюції». Основну увагу закцентовано на тому, що робота в парах буде доречною у процесі вивчення гіпотез походження життя; метод «Карусель» – у ході опрацювання важливих фактів та подальший обмін інформацією з іншими учасниками (наприклад, під час вивчення викопних перехідних форм); метод «Мікрофон» – у процесі інтенсифікації опитування учасників; метод «Навчаючи – вчуся» – під час опрацювання значної кількості фактів та узагальнення й закріплення вивченого матеріалу тощо.
Обґрунтовано значення нестандартних методів навчання біології в закладах загальної середньої освіти. Наголошено, що перевірка ефективності застосування означених методів навчання у процесі підготовки здобувачів вищої освіти, зокрема майбутніх учителів біології, стала можливою під час педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти, коли студенти-практиканти активно застосовували ігрові та інтерактивні методи під час проведення уроків.