Нормативно-правове забезпечення інноваційної діяльності в закладах загальної середньої освіти
Анотація
Стаття присвячена висвітленню питань державної політики в галузі освіти щодо сучасного стану нормативно-правового забезпечення інноваційної діяльності в закладах загальної середньої освіти та науково-практичного завдання обґрунтування рекомендацій із розвитку інноваційної діяльності в Україні.
Проаналізовано напрями вдосконалення нормативно-правового забезпечення щодо формування державної інноваційної політики, розвитку, стимулювання інноваційної діяльності в Україні, використання результатів наукових досліджень та нових конкурентоздатних розробок, аналіз понять «інновація», «інноваційна діяльність», «освітня інновація», «державна освітня політика».
Основну увагу закцентовано на пріоритетних напрямах інноваційної діяльності галузевого рівня у сфері освіти, як-от: iннoвaцiйних технологіях навчання; інтерактивних методах навчання з використанням iнфoрмaцiйних технологій; створенні кoмп’ютернo oрiєнтoвaних методів та систем навчання з різних предметів i навчальних дисциплін; упровадженні новітніх дидактичних моделей та технологій профільного навчання в закладах освіти; розробці програмових засобів навчального та наукового призначення, новітніх програм, підручників, посібників та методичних матеріалів нового покоління; необхідності впровадження інноваційних технологій у розвиток освітньої галузі з метою підвищення її ефективності.
Окреслено перспективи подальшого вдосконалення та модернізації державної політики в галузі освіти в Україні, що полягають у забезпеченні реального переходу до нової якості освіти й рівного доступу до неї; запровадженні інноваційних технологій навчання; приведенні у відповідність із європейськими стандартами наукового та науково-методичного забезпечення всіх ланок освіти; створенні ефективного механізму залучення та використання державних ресурсів для потреб освіти.