Звукові інновації та експерименти у фортепіанних творах Джона Кейджа

  • Жанна Даюк Рівненський державний гуманітарний університет
  • Наталія Цюлюпа Рівненський державний гуманітарний університет
  • Надія Присакару Рівненський державний гуманітарний університет
Ключові слова: звукові інновації, експерименти, «препароване» фортепіано, Джон Кейдж, музична філософія, фортепіанні твори.

Анотація

У статті розкривається новаторство американського композитора-авангардиста XX ст. Джона Кейджа у сфері естетично-інноваційної подачі музичного звуку та розвитку експериментальної музики. Описано звукові експерименти композитора стосовно використання нових можливостей звучання, які сприяли відкриттю широкого спектра нових тембрів, що відзначалися кардинальними трансформаціями. Досліджено інновації в традиційному способі звуковидобування та звучанні інструментів, нове сприйняття звуку, що відкрило нові можливості для творчості, доведено, що кожен звук, навіть шум, має власний потенціал і може бути використаний для творення мистецтва й створення музики.

Проаналізовано винахід підготовленого «препарованого» фортепіано, продемонстровано мелодійні особливості інструмента, зроблено акцент на його «ударній природі». Схарактеризовано зв’язок між творами композитора для «препарованого» фортепіано та його музичною філософією. Наведено приклади низки найвідоміших композицій, які найяскравіше відображають його музичну філософію та інноваційний підхід до звуку.

Зроблено висновок, що експерименти та інновації, здійснені Джоном Кейджем у музичному світі, особливо його «революційні» експерименти з препарованим фортепіано, є підтвердженням вічного впливу змін, креативності та сміливості в мистецтві.

Опубліковано
2024-07-17