Результати реалізації підготовчого етапу дослідницького проєкту «Допрофільна позашкільна освіта учнів закладів загальної середньої освіти»
Анотація
У статті представлено результати підготовчого етапу дослідницького проєкту «Допрофільна позашкільна освіта учнів закладів загальної середньої освіти», що спільно реалізується Рівненським Палацом дітей та молоді й Рівненським ліцеєм № 1 Рівненської міської ради. Зміст проєкту розкривається на основі низки реалізованих завдань, що є одночасно й етапами його підготовчого періоду. Підґрунтям проєкту став багаторічний досвід інноваційної діяльності Рівненського Палацу дітей та молоді, результатом якого є розроблена й апробована багаторівнева система (модель) допрофесійної підготовки і початкової професійної освіти.
Освітній нетворкінг дозволив започаткувати освітнє партнерство між закладами загальної середньої та позашкільної освіти завдяки відповідній мережевій взаємодії. Формування напрямів допрофільної позашкільної освіти здійснювалося на основі діагностування здобувачів освіти, виявлення їхніх схильностей та задатків до того чи іншого виду професійної діяльності, запропонованого програмно-ресурсного забезпечення профільних шкіл і спеціалізованих центрів Рівненського Палацу дітей та молоді. Розроблений алгоритм взаємодії двох закладів освіти дозволив створити оптимальні умови для навчання учнів Рівненського ліцею № 1, які обрали еколого-біологічний, економічний, інформаційно-технічний та театральний профілі. Зворотний зв’язок, отриманий від учасників проєкту – педагогічних працівників, учнів та їхніх батьків – дозволяє зробити висновок щодо ефективності початкового етапу проєкту, а також змін, що відбулися в мотиваційній сфері учнів, їхньому ставленні до навчання, усвідомленості вибору профілю.