Методичні аспекти реалізації освітнього потенціалу творчості Миколи Лисенка у процесі професійної підготовки майбутніх учителів мистецтва

  • Тетяна Крижановська Рівненський державний гуманітарний університет
Ключові слова: композитор Микола Лисенко, педагогічний потенціал, учитель мистецтва, історія музики, навчально-розвивальний та виховний потенціал творчості видатного композитора.

Анотація

Запропоноване дослідження має на меті висвітлити окремі методичні аспекти (на рівні принципів, методів, видів навчальної діяльності) професійно орієнтованого використання творчості М. Лисенка в контексті курсу «Історія музики», зокрема у ролі базового контексту обрано означений освітній курс для закладів вищої освіти. Обґрунтовано зміст поняття «педагогічний потенціал», що тлумачиться як внутрішні можливості дидактичного матеріалу, необхідні для виявлення, педагогічної інтерпретації та спрямування задля реалізації цілей дидактичного процесу. Основну увагу закцентовано на навчально-розвивальному та виховному потенціалі творчості видатного українського композитора-класика.

Запропоновано методику реалізації педагогічного потенціалу творчості митця в курсі «Історії музики», орієнтовану   на професійну структуру вчителя мистецтва, до якої входять особистісна, загальнопедагогічна, спеціальна мистецька складові.

На конкретних фрагментах запропонованої методики авторка переконує, що творчості М. Лисенка притаманна потужна педагогічна енергетика, важлива для становлення майбутніх учителів мистецтва. Дотримання дидактичних принципів практичної спрямованості, мистецької інтеграції, варіативності тощо, використання активних методів навчання сприяє результативному вирішенню навчально-розвивальних і виховних   цілей курсу «Історія музики», зокрема у процесі вивчення саме творчості М. Лисенка. Окреслені методичні підходи дозволяють активізува

Опубліковано
2023-02-08