Розвиток зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку у просторі дитячої книги
Анотація
У статті актуалізується проблема літературної освіти дітей, формування в них повноцінної читацької діяльності, а звідси – проблема готовності закладів дошкільної освіти і родини до роботи з дитячою книжкою, котра є ефективним засобом розвитку зв’язного мовлення дошкільників. Окреслено сучасні підходи до використання простору дитячої книги дошкільного закладу. Зазначено, що традиційні підходи до підбору художніх творів для дітей, їх використання у літературному центрі дошкільного закладу обмежують можливості реалізації завдань розвитку зв’язного мовлення дітей. Звертається увага на необхідність урахування вимог до оформлення простору дитячої книги як важливого елемента предметно-розвивального середовища дошкільного закладу. Запропоновано шляхи розвитку зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку у просторі дитячої книги. Підкреслюється, що серед різноманітних форм організації діяльності дітей у літературному центрі слід надавати перевагу таким, що стимулюють дошкільників до активної комунікативно-мовленнєвої взаємодії та творчості. Оптимізації роботи з дитячою книгою сприяє поєднання її з іншими видами діяльності. Доведено, що раціональний підбір художніх творів для дошкільників, застосування різноманітних форм роботи у просторі дитячої книги сприяє успішному розвитку зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку. Методичні підходи щодо розвитку зв’язного мовлення дошкільників у просторі дитячої книги доцільно використовувати вихователям закладів дошкільної освіти в освітньо-мовленнєвій діяльності з дітьми.