Вивчення освітніх потреб і запитів педагогічних працівників із питань виховання учнів та організації позашкільної освіти в умовах воєнного стану
Анотація
У статті подано результати дослідження освітніх потреб і запитів педагогічних працівників із питань виховання учнів, організації позашкільної освіти. Встановлено, що в умовах воєнного стану актуальними проблемами для різних категорій педагогів є формування в учнів безпекових навичок, національних та загальнолюдських цінностей, психолого-педагогічна підтримка дітей, зокрема тих, які мають статус внутрішньо переміщених осіб, організація дистанційної взаємодії між учасниками освітнього процесу тощо. Спостерігається посилення зацікавленості психологічними аспектами розвитку та виховання дитини, зокрема з особливими освітніми потребами, формуванням партнерської взаємодії з батьками учнів, способами протидії різним формам насильства. З’ясовано, що більшість опитаних педагогів надають перевагу змішаному навчанню, що дозволяє поєднати можливості дистанційної та очної взаємодії. Учасники опитування запропонували орієнтовні теми лекцій, практичних занять, методичних заходів, які б їх зацікавили.
Дослідження підтвердило важливість застосування різноманітних форм, методів професійного розвитку педагогічних працівників.