Шляхи модернізації лінгводидактичного інструментарію викладача-мовника закладу вищої освіти в умовах сучасних викликів
Анотація
У статті окреслено шляхи модернізації лінгводидактичного інструментарію викладача-мовника вищого закладу освіти в умовах сучасних викликів. На основі аналізу наукових джерел з’ясовано сутність поняття «лінгводидактичний інструментарій», уточнено визначення термінологічного сполучення «лінгводидактичний інструментарій викладача-мовника» в контексті освітнього процесу закладу вищої освіти. На основі власного педагогічного досвіду проаналізовано основні його складники (форми, методи та засоби навчання, зокрема інтернетні інструменти) щодо їхньої ефективності в умовах сучасних викликів та обґрунтовано шляхи модернізації деяких із них. Зокрема, запропоновано шляхи модернізації таких організаційних форм освітнього процесу, як лекційні, практичні, семінарські та лабораторні заняття, виконання індивідуальних завдань, самостійна робота студентів, контрольні заходи в умовах дистанційного навчання і в контексті зловживань здобувачами вищої освіти запозиченнями інформації з інтернету, співпрацею зі «штучним інтелектом». Наведено конкретні приклади запитань, вправ і завдань, що зводять до мінімуму або унеможливлюють такі зловживання, з досвіду викладання методично зорієнтованих дисциплін на філологічному факультеті закладу вищої освіти.
Представлене дослідження є логічним продовженням попередніх праць авторки про трансформацію лінгвометодичної підготовки майбутнього вчителя-словесника в умовах викликів сьогодення.