Мотиваційні чинники забезпечення якості освіти в закладах вищої освіти в умовах дистанційного навчання
Анотація
У статті наголошується на необхідності забезпечення якості освіти під час дистанційного навчання. Зазначається, що виконання цього завдання стає можливим за умови засвоєння науково-педагогічними працівниками ІКТ-технологій та методик взаємодії зі здобувачами вищої освіти на відстані, застосування додаткових інтелектуальних і часових витрат з боку педагогів, що значною мірою зумовлене сформованістю в них мотивів удосконалення та інтенсифікації своєї діяльності. Відповідно до цього схарактеризовано актуальні зовнішні та внутрішні демотиваційні чинники професійного самовдосконалення науково-педагогічних працівників у зазначеному напрямі.
Автор статті акцентує увагу на тому, що підвищенню мотивації щодо забезпечення якості освіти сприяє популяризація технологій дистанційного навчання; формування культури якості дистанційної освіти в закладах вищої освіти; спеціальна підготовка, що забезпечує підвищення ІКТ-компетентності педагогів; широке інформування викладачів про новації в системі дистанційної освіти; збагачення академічного середовища закладів вищої освіти цифровими інструментами, засобами візуалізації освітнього процесу, інтенсифікації електронного документообігу та ін.; забезпечення психологічної підтримки викладачів, створення комфортного клімату на кафедрах і факультетах (інститутах) закладів вищої освіти; використання системи адекватних матеріальних та нематеріальних стимулів щодо забезпечення педагогами якісної освіти.