Психологічні аспекти емоційного вигорання педагогів в умовах сучасних викликів
Анотація
У статті окреслено питання впливу психологічних викликів у період воєнного часу, найважливішим серед яких є синдром емоційного вигорання. Представлено емпіричне дослідження емоційного вигорання педагогічних працівників Рівненської області, доведено, що значна кількість учителів у період воєнного стану схильні до такого вигорання.
У дослідженні, що проводилося у три етапи (із жовтня по грудень 2023 року), взяли участь 97 педагогічних працівників, які проходили курси підвищення кваліфікації у Рівненському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Для досягнення поставленої мети використовувалася методика «Стан емоційного вигорання», зокрема опитування проводилося за допомогою сервісу Online Test Pad. Результати засвідчили, що більшість опитаних (61 %) має низький рівень емоційного вигорання, 38 % – середній рівень, і тільки в 1 % респондентів виявили високий рівень. Визначено фактори, що впливають на емоційне вигорання: продовження робочого часу, збільшення відповідальності, тривожні ситуації, негативні зміни в особистому житті, виконання завдань під тиском часу, постійне відчуття втоми.