Творчий доробок Михайла Тимофіїва в контексті еволюції сопілкового виконавства (до 80-річчя від дня народження)

  • Роман Дзвінка Інститут мистецтв Рівненського державного гуманітарного університету
Ключові слова: сопілкове виконавство, фрілка, сопілка, етнодухові інструменти, професіоналізація сопілкарства.

Анотація

У статті в ракурсі становлення та розвитку сучасного сопілкового виконавства досліджується творчість віртуозного музиканта-мультиінструменталіста, майстра духових етноінструментів Михайла Миколайовича Тимофіїва, який зробив значний внесок у розвиток українського сопілкового виконавства.

Обґрунтовано феномен видатного гуцульського митця, зокрема доведено, що в його багатогранній особистості органічно поєдналися дослідник та знавець традиційної культури, винахідник і чудовий майстер етнодухових інструментів, неперевершений виконавець творів академічної музики на фрілці та сопілці, а також автентичної музики в її первинному вигляді та вторинних формах побутування, популяризатор традиційної інструментальної гуцульської музики не лише в Україні, а й за кордоном.

Наголошено, що Михайло Тимофіїв не лише досконало володів грою на багатьох етнодухових інструментах, а й відіграв особливу роль у пошуках і розробці оптимальної конструкції сопілкових інструментів, що стало початком нової фази розвитку сопілкарства та професіоналізації сопілкового виконавства в Україні; розширив інструментарій оркестру народних інструментів та збагатив його репертуаром і техніко-виконавським рівнем ансамблювання.

Опубліковано
2024-10-11