Хіба можна не любити професію, яка дає натхнення (з історії педагогічної династії Варвари Вангрет)

  • Валентина Люшина Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: вчитель / вчителька, педагогічна династія, педагогічна традиція, педагогічний досвід, професійна орієнтація, фахова майстерність.

Анотація

Представлене дослідження є спробою осмислення педагогічних традицій в одній родині, зокрема висвітлено життєвий шлях і творчі здобутки на освітянській ниві професійно компетентних, неординарних особистостей із педагогічної династії Варвари (Віри) Вангрет – представниці плеяди інтелігентних, талановитих, ініціативних учителів, справжніх майстрів своєї справи. Окреслено професійне зростання представників трьох поколінь – очільниці династії Варвари Вангрет, її дітей Віктора Скока та Тетяни Сокол, а також онуків Вікторії Дундюк і Ольги Сокол. На основі аналізу джерельної бази схарактеризовано виразний соціокультурний портрет багатогранної й неординарної династії педагогів, які культивують філософію професійного успіху та максимальної самореалізації.

Доведено, що феномен педагогічної династії лишається маловивченим, а тому в умовах розвитку української державності та створення нового простору освітніх можливостей актуалізується потреба у подальшому зверненні до творчого доробку педагогічних династій регіону, проєктуванні моделі професійної орієнтації щодо здобуття педагогічної освіти у межах педагогічного експерименту.

Опубліковано
2021-12-08