Технологія Case-study у продуктивному навчанні математики в Новій українській школі
Анотація
У статті здійснено аналіз технології case-study як сучасного методу навчання в освітньому процесі. Основну увагу закцентовано на методиці застосування означеної технології у викладанні математики. Схарактеризовано суть методу, що полягає в можливості поєднувати теорію з практикою на прикладі конкретної ситуації із реального життя. Окреслено мету навчання за допомогою технології case-study, котра полягає у формуванні вміння правильно проаналізувати ситуацію та розглянути можливі варіанти її вирішення. Розкрито змістову складову кейса та її орієнтовну структуру з певною послідовністю частин, що має освітній зміст. Запропоновано технологічну схему створення кейса з урахуванням особливостей її адаптації до використання при викладанні математики. Наведено приклад застосування технології case-study під час вивчення змістової лінії у математиці в 5 класі «Геометричні фігури. Геометричні величини» та змодельовано урок за програмою Нової української школи з теми «Площа прямокутника і квадрата. Розв’язування задач геометричного змісту». Поняття «продуктивне навчання» визначено як організовану співпрацю вчителя та учнів, що спрямована на максимальне засвоєння й усвідомлення навчального матеріалу з подальшим застосуванням отриманих знань, умінь і навичок у практичній діяльності та життєвих ситуаціях. Запропоновано поради щодо «занурення» у технологію case-study.