Програма національного виховання у закладах освіти Рівненщини на 2020–2025 роки: виховні орієнтири

  • Тетяна Гавлітіна Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Наталія Мінакова Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: аксіологічний підхід, зміст виховання, виховні орієнтири, цінності, програма виховання.

Анотація

У статті проаналізовано Програму національного виховання у закладах освіти Рівненщини на 2020–2025 роки, що передбачає державну політику в галузі освіти, концептуальні засади реформування загальної середньої освіти та національно-патріотичного виховання в України. Концепцію Програми узгоджено з пріоритетами національного виховання на цінностях, що забезпечує її спрямованість на формування ціннісних ставлень особистості, максимальне використання можливостей дітей та учнівської молоді для досягнення мети виховання, цілей і потреб особистості в її розвитку. За цих умов перевага надається ціннісному самовизначенню та національному самоусвідомленню особистості як важливим складникам повернення до власних витоків, національної виховної традиції, української ідентичності, державницького патріотизму, активного громадянства, а також української мови, культури, народних звичаїв як чинників єдності нації та цілісного образу України та українців.

Наголошується, що діяльність закладів освіти за представленою програмою спрямовано на наскрізне виховання на цінностях, які в умовах реалізації потреб Нової української школи покликані творчо наповнюватися конкретним змістом виховання з урахуванням системи цінностей, особливостей функціонування закладу освіти, вікових та індивідуальних можливостей учнів, інших актуальних соціальних та особистісних викликів.

Опубліковано
2023-04-24

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають