Інструменти формування основ безпеки життєдіяльності в закладах загальної середньої освіти

  • Микола Люшин Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: абетка безпеки, безпека життєдіяльності, безпечне освітнє середовище, безпечний спосіб життя, інфографіка, компетентності безпеки, надзвичайна ситуація, превентивна освіта.

Анотація

Актуалізовано питання дотримання безпечних умов навчання та праці у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) та російською військовою агресією проти України.

Схарактеризовано інструменти формування основ безпеки життєдіяльності учнів закладів загальної середньої освіти. Акцентовано увагу на змістовій основі сформованої нами збірки роз’яснювальної інфографіки «Абетка безпеки в закладах освіти». Як дієвий інструмент превентивної освіти розглянуто окремі посібники серії «Я досліджую світ професій». У фокусі формування компетентностей безпеки розкрито контент «Абетки з безпеки школяра середньої школи», підготовленої Департаментом комунікації Міністерства внутрішніх справ (далі – МВС) України.

Встановлено, що запропоновані інструменти створення основ безпеки життєдіяльності відзначаються багатоаспектністю, потенційністю, адаптивністю та прогностичністю щодо організації якісної превентивної освіти, сприяють формуванню компетентностей безпеки учасників освітнього процесу, їхній позитивній мотивації на безпечний спосіб життя.

На рівні перспектив подальших наукових пошуків виокремлено інтеграцію інструментів формування основ безпеки життєдіяльності у навчальний процес через взаємозв’язки змістових ліній та освітніх галузей.

Опубліковано
2023-07-13