Характерні особливості формування харківської професійно-академічної бандурної школи

  • Жанна Даюк Рівненський державний гуманітарний університет
  • Марія Ковлева Рівненський державний гуманітарний університет
Ключові слова: бандура, бандурне виконавство, академічні бандурні школи, кобзарство, репертуар, композиторська творчість.

Анотація

У статті бандурне мистецтво представлено як мистецький феномен в історії національної музичної культури, що поєднує в собі народно-фольклорні мотиви й академічні традиції. Окреслено етапи становлення та розвитку професійного бандурного мистецтва, зокрема схарактеризовано процеси формування харківської академічної школи гри на бандурі, доведено, що саме харківський освітній осередок став базою фахової музичної освіти в Україні, першим методичним центром, що поєднав усі без винятку регіональні школи та сприяв загальному поширенню професіоналізму в бандурному мистецтві, широкому залученню його до просвітницької діяльності.

Проаналізовано діяльність очільника харківської академічної бандурної школи – Гната Хоткевича – відомого етнографа, бандуриста-віртуоза, композитора, організатора навчальних і професійних художніх колективів, основоположника професійного бандурного мистецтва, який заклав основи теорії музики і народного музичного професіоналізму, запровадивши нові жанри виконання творів на бандурі та новий тип бандурного супроводу, першим в Україні сформував фонд педагогічного і концертного репертуару для бандури й оркестру бандуристів, зробив особливий вклад у розвиток професійної майстерності виконавців та популяризації бандурного мистецтва загалом.

Опубліковано
2022-06-14