Формування культури професійного саморозвитку вчителя-словесника в післядипломній педагогічній освіті

  • Ірина Шингоф Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: система принципів, післядипломна освіта, професійний саморозвиток, культура, учитель-словесник, фотовойс.

Анотація

У статті проаналізовано наукову літературу та нормативні документи, що визначають формування принципів культури професійного саморозвитку вчителя-словесника. Обґрунтовано авторські принципи: тотожності проєктів професійного саморозвитку вчителя-словесника асоціативним моделям-сюжетам життєтворчості природи; активності в побудові й реалізації технології й методики професійного саморозвитку на мистецьких засадах; дихотомного ставлення до цілісних складників культури професійного саморозвитку педагога, його здатність до самоактуалізації; неперервності зв’язку особистісної зорієнтованості й синкретичності в оволодінні педагогом культурою професійного саморозвитку на основі мистецтва. Запропоновано адаптовану технологію фотовойс із метою розкриття індивідуальної траєкторії самозростання педагога. Визначено структурні компоненти культури саморозвитку вчителя-словесника, спрямовані на формування його духовності, активності у професійному самовдосконаленні, професійної компетентності, здатності до емоційно-вольової саморегуляції опанування цінностями змісту післядипломної педагогічної освіти, рефлексивної культури за проміжними результатами саморозвивального процесу.

Опубліковано
2021-12-07