Здоров’язбережувальні технології як засіб формування соціальної компетентності учнів закладу загальної середньої освіти
Анотація
У статті розглянуто значення здоров’язбережувальних технологій як інструменту формування соціальної компетентності учнів у сучасній освіті, що в процесі навчання учнів покликані забезпечити високий рівень їхнього психосоматичного здоров’я, розумової працездатності, сформувати мотивацію до ведення здорового способу життя та високої культури здоров’я.
Визначено, що під здоров’язбережувальними освітніми технологіями варто розуміти: сприятливі умови навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання); оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм); повноцінний та раціонально організований руховий режим. Звертається увага на те, що розроблення здоров’язбережувальних технологій та впровадження їх в освітній процес закладу освіти забезпечить формування в дітей та молоді здоров’язбережувальної та здоров’ярозвивальної компетентностей, відповідної культури здоров’я, утвердження пріоритету здорового способу життя.
Зроблено висновок, що здоров’язбережувальні технології у процесі навчання учнів загалом покликані забезпечити високий рівень їхнього психосоматичного здоров’я, розумової працездатності, сформувати мотивацію до ведення здорового способу життя та високої культури здоров’я.