Упровадження Програми національного виховання в закладах освіти Рівненщини на 2020–2025 роки: успішні практики
Анотація
У статті звертається увага на призначення програм виховання, причини їхнього розроблення, вимоги до подачі змістового контенту. Акцентовано увагу на спрямованості Програми національного виховання в закладах освіти Рівненщини на 2020–2025 роки щодо формування в здобувачів освіти таких груп цінностей: загальнолюдських, національних, духовних, громадянських, особистих, родинних, екологічних. Презентовано практичну складову реалізації Програми на обласному та локальних рівнях. Схарактеризовані успішні практики реалізації Програми, серед яких: короткотермінові та довготривалі проєкти, зокрема благодійні, волонтерські, до яких залучалися педагогічні працівники закладів загальної середньої та позашкільної освіти, здобувачі освіти, їхні батьки, а також інші активності, зокрема, ігри, тренінги, акції, флешмоби тощо, тематична спрямованість яких дозволила систематизувати їх за групами цінностей. Акцентовано увагу на тому, що ефективність означених форм та методів значною мірою визначалася змістовим наповненням та організованою взаємодією. Зроблений висновок, що гнучкість структурної побудови Програми дозволила вносити корективи у виховний процес закладів освіти після введення воєнного стану в країні. Визначені перспективи подальших досліджень щодо виявлення кількісних та якісних показників сформованості ціннісних ставлень у здобувачів освіти.