Управління інноваційним розвитком закладу загальної середньої освіти на основі організованої синергії
Анотація
У статті на теоретико-методологічному рівні досліджено концепцію управління інноваційним розвитком загальноосвітнього навчального закладу на основі позитивної організованої синергії. На основі самостійно сформованих наукових позицій обґрунтовано, що концепція позитивної організованої синергії є основою управління інноваційним розвитком закладу загальної середньої освіти шляхом забезпечення необхідних умов формування внутрішньої самоорганізації, вироблення і застосування механізмів її стимулювання і підтримки з метою досягнення певного синергетичного ефекту для поліпшення ефективності виконання спільної мети, завдань, функцій у процесі інноваційних змін.
Визначено умови формування самоорганізації в різних підсистемах освітньої діяльності, а саме: розвиток внутрішньої активності професійних груп, реалізація політики відкритих комунікацій, виокремлення в структурі закладу освіти відносно автономних підсистем. Доведено, що забезпечення означених вище умов сприятиме не лише чуттєво-емоційному, а й когнітивному сприйняттю нових професійних завдань, формуванню діяльної поведінки за типом «активне самозалучення» (перша умова); реалізації політики відкритих комунікацій, що необхідно для ефективного інформаційного обміну між «суб’єктами творення змін», швидкого прийняття правильних управлінських рішень, злагодженості роботи всього колективу (друга умова); делегуванню певних повноважень для виконання особливо важливої місії та забезпечення координації їх взаємодії (третя умова).