Психологічна та соціальна адаптація учнів із функціональними типами труднощів у закладах освіти
Анотація
У дослідженні представлено теоретичне узагальнення і нове вирішення наукової проблеми визначення особливостей мотиваційних чинників психологічної та соціальної адаптації учнів із функціональними типами труднощів у закладах освіти, розкрито їхнє значення щодо нормалізації та соціальної інтеграції таких осіб як членів суспільства. Підтверджено вплив мотиваційних чинників на формування психологічної та соціальної адаптації учнів із функціональними типами труднощів у закладах освіти, що змінює групові процеси комунікації, не применшуючи інтегруючу роль психологічної й соціальної адаптації. Визначено особливості мотиваційних чинників соціальної адаптації учнів із функціональними типами труднощів у закладах освіти, що створює потужний ресурс для самореалізації, унікальної форми продуктивного життя дітей з особливими освітніми потребами та перспективи для психологічної та соціальної адаптації. Наголошено, що психологічна та соціальна адаптація учнів із функціональними типами труднощів у закладах освіти як комплексний індивідуально-психологічний феномен соціального контексту містить елементи когнітивних уявлень, оцінок про себе та оточуючих, а також про стандарти колективу.