Цифровий детокс: баланс між цифровим світом та ментальним здоров’ям
Анотація
На основі аналізу наукових праць, здійснених досліджень і нормативно-правових документів у галузі загальної середньої освіти окреслено особливості освітнього процесу закладу освіти в контексті компетентнісної освіти. Акцентовано увагу на основних трендах розвитку цифрової гігієни, зростанні популярності цифрового детоксу, усвідомленні негативного впливу надмірного використання цифрових пристроїв на психічне та фізичне здоров’я учасників освітнього процесу в закладах освіти, зростанні популярності практик цифрового детоксу, появі нових програм та інструментів, що допоможуть обмежувати час використання гаджетів як під час освітнього процесу, так і в позанавчальний час. Звернено увагу на потенційні переваги цифрового детоксу в умовах сьогодення, на ознаки, коли він є необхідний, на особливості його проведення для зниження високого рівня тривожності учасників освітнього процесу. Наголошено на важливості застосування окремих форм цифрового детоксу, їх значенні для учасників освітнього процесу в умовах активного використання ІКТ як визначального фактора збереження ментального здоров’я в умовах сьогодення, на використання цифрових технологій детоксикації для регулювання цифрових потоків. Доведено, що використання сучасних форм та технологій цифрового детоксу – це спосіб збереження ментального здоров’я як здобувачів освіти, так і педагогічних працівників для досягнення очікуваних результатів навчання, визначених державними освітніми стандартами.