Інноваційна діяльність закладу вищої освіти в умовах сьогодення (із досвіду роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти)
Анотація
Статтю присвячено питанням інновацій в освітньому процесі вітчизняних закладів освіти в умовах сьогодення. Визначено, що одним з основних завдань сучасного закладу освіти є пошук, створення, впровадження педагогічних інновацій, спрямованих на державне замовлення та потреби учасників освітнього процесу, а механізмом вирішення цього завдання є інноваційна проєктна діяльність, дослідно-експериментальна та наукова робота, що сприятиме залученню учнів до проєктної діяльності, мета якої – найбільш повно врахувати здібності, потреби та наміри сучасних здобувачів освіти, допомогти розвитку конкурентоздатної, творчої особистості, спроможної до самовизначення, самореалізації та самовдосконалення.
На прикладі діяльності Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти продемонстровано впровадження інновацій в регіоні, зокрема проаналізовано участь педагогічної спільноти Рівненщини у різноманітних заходах, як-от Форумі інноваційної освіти, Педагогічному стартапі та ін.
Наголошено, що інновації на сучасному етапі стають ключовим чинником розвитку української освіти, а ефективна організація нововведень у закладі освіти залежить від розвитку його потенціалу, професійної компетентності всього колективу до роботи в умовах пошуку, створенні науково-методичної та матеріально-технічної підтримки інноваційних змін.