Виховання компетентної особистості в Новій українській школі

  • Тетяна Гавлітіна Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: система цінностей, взаємозв’язок цінностей і компетентностей, ціннісні ставлення, виховний потенціал компетентностей, практичні здатності.

Анотація

У статті окреслено сутність компетентності особистості для теорії і практики виховання в умовах упровадження Концепції «Нова українська школа». Схарактеризовано програмно-педагогічні засоби формування практичної здатності особистості діяти відповідально на основі цінностей в умовах цілісного освітнього процесу. Визначено пріоритети цілеспрямованого освітнього процесу щодо єдності навчання, виховання, розвитку особистості, а також інструменти й механізми врахування ціннісного потенціалу компетентностей на основі сутнісного наповнення ціннісного ставлення особистості до навколишнього світу в загальній структурі компетентності й орієнтирах виховання. Закцентовано увагу на вихованні компетентної особистості та об’єктивній характеристиці ціннісної спрямованості особистості, формуванні в неї ідейних переконань і готовності чинити морально. Обґрунтовано взаємозв’язок цінностей та компетентностей для розвитку ціннісно орієнтованої діяльності особистості як можливості проявляти себе, задовольняти потреби та розвивати інтереси, жити і працювати в реальних умовах. Доведено, що компетентність у Новій українській школі формується на основі системи цінностей, які сприяють прояву практичної здатності (компетенції) та набуттю індивідуального соціального досвіду особистості.

Опубліковано
2021-07-08