Концептуальні ідеї авторської педагогічної системи виховання учнівської еліти
Анотація
У дослідженні наголошується, що концепція виховання учнівської еліти передбачає дослідження важливості напряму новозмін у діяльності Обласного наукового ліцею в м. Рівне, який має враховувати різносторонні впливи на формування молодої еліти українців. Теоретико-методологічний аналіз категорії виховання учнівської еліти здійснюється, зважаючи на характеристики походження еліти загалом та елітності особистості зокрема. Доведено, що для забезпечення перспектив розвитку національного майбутнього України необхідні особистості, здатні адекватно оцінювати ситуацію, розуміють значення національного ідеалу, прагнуть виражати загальнонаціональні бажання, глибоко вірять у силу національної ідеї та у власний інтелектуальний потенціал. Правдиве усвідомлення себе і свого місця у світі, усвідомлення людської долі, устремління до правди як людського наближення до істини є умовою виведення України як держави у світ українською елітою.
На думку авторів, важливою концептуальною ідеєю виховання учнівської еліти стало дослідження сутності елітної особистості. У зв’язку з цим під елітністю ліцеїстів розуміється поєднання здібностей, таланту та інноваційності в умовах освіти наукового і національно світоглядного спрямування, розвиток таланту і потенційних здібностей, залучення до активної ціннісно орієнтованої діяльності, виховання значимих особистісних якостей завдяки поповненню й збагаченню науковими знаннями та компетентностями, розкриття здібностей і розвиток креативних навичок на основі розширення інформаційного простору, оперативної та довготривалої пам’яті, нового мислення тих, хто навчається, розкриття та нарощування потенціалу тих, хто розвивається, утвердження української ментальності тих, хто виховується.
Пошук концептуальних ідей формування учнівської еліти та підтримки лідерів молодої української освіти визначався на основі дослідження питань реалізації принципів сучасної освіти, змістового орієнтиру базового компонента розвитку освіти наукового спрямування та єдності інтелектуального йрозумового виховання майбутніх поколінь у науковому ліцеї. Моделювання авторської педагогічної виховання учнівської еліти представлено як цілеспрямований системний процес формування і розвитку талановитих і креативних особистостей із високим рівнем інтелекту, почуттям патріотизму, силою волі та національним духом.